Campania europeană Traffic Snake Game (TSG), aflată la prima ediţie naţională, s-a lansat în România o dată cu începerea anului şcolar 2014-2015. Creată pentru a încuraja elevii, părinţii şi cadrele didactice să adopte moduri sustenabile pentru a se deplasa la şcoală, campania propune mersul pe jos, cu bicicleta, cu mijloacele de transport public sau folosirea în comun a aceleiaşi maşini, în defavoarea deplasărilor cu autoturismul personal. În paralel, campanii similare sunt organizate în alte 17 ţări europene: Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Lituania, Malta, Marea Britanie, Olanda, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Ungaria.
În România, campania Traffic Snake Game s-a derulat sub denumirea „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” şi a debutat în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii. Jocul efectiv, adresat şcolilor primare, s-a desfăşurat în perioada 22 septembrie – 3 octombrie 2014. La o lună după finalizarea activităţilor, a fost efectuată o evaluare post-campanie pentru a se observa dacă TSG a generat schimbarea de comportament al elevilor. Ulterior, toate datele au fost colectate, analizate şi înregistrate pe site-ul oficial al campaniei de către Asociaţia „Oraşe Energie România”, coordonatorul naţional TSG. În urma analizei, s-a constatat că rezultatele obţinute sunt excepţionale şi motivează organizarea ediţiilor viitoare ale campaniei.
Campania „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” în România s-a desfăşurat în 13 oraşe: Aiud, Alba Iulia, Bistriţa, Braşov, Făgăraş, Focşani, Giurgiu, Iaşi, Mizil, Moineşti, Odorheiu Secuiesc, Râmnicu Vâlcea şi Săcele. La nivel naţional, în campanie au participat peste 7.800 de elevi din 56 şcoli primare. În perioada derulării campaniei, elevii au obţinut economii de peste 57.000 km care ar fi fost parcurşi cu autoturismul personal şi reducerea cu peste 9.800 kg a emisiilor de CO2: