TSGN-Banner

În urma succesului înregistrat de jocul „Traffic Snake” în Belgia, Austria şi Olanda, România se va alătura ţărilor implicate în reţeaua „Traffic Snake” şi va lansa jocul la începutul următorului an şcolar. Campania se va desfăşura în cel puţin 18 ţări europene, în paralel. Scopul jocului este de a încuraja copiii şi pe părinţii acestora să meargă pe jos sau cu bicicleta la şcoală, sau să utilizeze mijloacele de transport în comun în locul maşinii. Lansarea reţelei europene „Traffic Snake” a avut loc în Leuven, Belgia, la finalul lunii martie, 2014.

Context

Jocul „Traffic Snake” a fost creat de către Mobiel 21 şi a debutat sub forma unei campanii restrânse în rândul câtorva şcoli din Regiunea Flandra, Belgia. Rezultatele au dovedit rolul campaniei în creşterea utilizării mijloacelor de transport sustenabile şi în reducerea emisiilor de CO2. Astăzi, campania înglobează aproximativ 1.000 şcoli, 200.000 copii şi 150.000 familii din Flandra, în fiecare an. În prezent, 19 ţări îşi stabilesc şi dezvoltă propria versiune a acestei strategii de succes, care stimulează părinţii să încerce mijloace alternative maşinii pentru deplasările spre casă şi şcoală. Campania este antrenantă, eficientă şi uşor de pus în aplicare.

Un joc uşor, dar extrem de eficient

Pe parcursul a două săptămâni, copiii primesc buline colorate pe care le lipesc pe un banner, de fiecare dată când folosesc mijloace de transport sustenabile sau uşor poluante (mersul pe jos, cu bicicleta, transportul public, sau folosirea în comun a aceluiaşi autovehicul) către şcoală. Fiecare şcoală îşi stabileşte propriile ţinte de atins, la începutul campaniei. Scopul jocului este ca bannerul „Traffic Snake” să fie complet acoperit de bulinele colorate, până la finalul campaniei. Copiii vor primi recompense la atingerea punctelor intermediare de pe bannerul de joc. Recompensele pot fi de tipul: „o zi fără teme” sau „pauza mare mai lungă cu 15 minute”. Când copii ajung cu bulinele colorate la punctul final de pe banner, vor fi premiaţi pentru că s-au atins ţintele stabilite, de ex. „un rastel pentru biciclete în curtea şcolii”, „o plimbare la un muzeu” sau „un tur pe biciclete”. La trei săptămâni de la finalizarea jocului, se vor evalua şi analiza rezultatele campaniei.

Obiective

Jocul „Traffic Snake” îşi propune să fie începutul unei poveşti de succes la nivel european. În primii ani, campania internaţională va începe moderat, ţintind implicarea a cel puţin 3 municipii active şi 60 de şcoli în fiecare ţară, încurajând peste 1.000 de noi şcoli să se alăture campaniei, în întreaga Europă. Campania îşi propune să atingă o creştere cu 15% a deplasărilor într-un mod sustenabil şi o reducere proporţională a emisiilor de CO2. Aceste ţinte ar putea duce la o reducere de 2.500.000 km parcurşi de autovehicule, în favoarea mersului pe jos sau cu bicicleta. Pe măsură ce campania se va extinde, ar putea ajunge la milioane de copii…

Centrele Naţionale

TSGN Fotografie ConsortiuNoua reţea „Traffic Snake” a fost creată pentru promovarea şi susţinerea bunelor practici la nivel european. Această reţea, având câte un Centru Naţional în fiecare dintre ţările implicate, va prelua, reproduce şi dezvolta campania. Asociaţia „Oraşe Energie România” / OER reprezintă Centrul Naţional în România.

Reţeaua „Traffic Snake” este coordonată de Mobiel 21 (Belgia), în parteneriat cu WYG Ltd (Marea Britanie), DTV Consultants (Olanda), Association of Self-Mobilized Citizens (Portugalia), Euro Project Consult (Franţa), Club “Sustainable Development of Civil Society” (Bulgaria), Institute for Traffic Education (Austria), Transport Research Centre (Cehia), Centre for renewable energy sources and saving (Grecia), Paragon Europe (Malta), SINERGIJA (Slovenia), Group for Studies and Alternatives 21 (Spania), Regional Environmental Centre (Ungaria), Empreintes asbl (Belgia), Asociaţia OER (România), Euromobility (Italia), Environmental Centre for Administration and Technology (Lituania) şi Rupprecht Consult (Germania).

„Oscar, şarpele hoinar” în România

OascarAsociaţia OER a ales ca în România, jocul „Traffic Snake” să fie denumit „Oscar, şarpele hoinar”, intenţionând să creeze un personaj uşor de ţinut minte pentru copii, prietenos şi emblematic pentru această campanie. Până în prezent, Asociaţia OER a primit Scrisori de Intenţie din partea municipalităţilor Aiud, Bistriţa, Braşov, Giurgiu, Iaşi, Mizil, Moineşti şi Zalău, dar speră să atragă şi alte municipalităţi în joc.

Alăturaţi-vă campaniei „Traffic Snake”

Municipalităţile, şcolile şi organizaţiile interesate pot contacta Asociaţia OER pentru mai multe informaţii legate de cum şi când se pot alătura campaniei.

Site-ul campaniei: www.trafficsnakegame.eu/romania

Puteţi urmări campania „Traffic Snake” în România şi pe Facebook.